Zanim nastał Ołowiany świt. Misza porzuca warszawski apartament i wyrusza w nieznane. Poprzez ulice Mińska i zaułki Brahinatrafia do samej Zony, gdzie po raz pierwszy styka się z tajemnicami, które będą prześladować go przezcałe późniejsze życie.
Doskonały popis możliwości pisarskich osadzony w realiach kultowej gry S.T.A.L.K.E.R. Powrót do przeszłości i przedstalkerskiego życia Miszy.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
Dzieci ekranu : jak uzależnienie od ekranu przejmuje kontrolę nad naszymi dziećmi - i jak wyrwać je z transu Tytuł oryginału: "Glow kids : how screen addiction is hijacking our kids - and how to break the trance".
"DZIECI EKRANU" AUTORSTWA DR. NICHOLASA KARDARASA, SPECJALISTY DS. UZALEŻNIEŁ - TO WSTRZĄSAJĄCA ARGUMENTACJA, ŻE TECHNOLOGIA MA OGROMNY WPŁYW NA MÓZGI DZIECI - I TO WCALE NIE POZYTYWNY.Wszyscy je widzieliśmy: dzieci hipnotycznie wpatrzone w jarzące się ekrany w restauracjach, na placach zabaw i w domach naszych przyjaciół - a ich liczba wciąż rośnie. Oświetlone przez jarzący się blask buzie - dzieci ekranu - mnożą się niczym wirtualna plaga. Lecz za jaką cenę? Czy jest to jedynie nieszkodliwa rozrywka lub chwilowy szał, coś jak cyfrowe hula-hop? Niektórzy twierdzą, że jarzące się ekrany mogą nawet być dobre dla dzieci - stanowiąc rodzaj interaktywnego narzędzia edukacyjnego. Nie wierz im.W tej książce, dr Nicholas Kardaras bada ogromny wpływ technologii - zwłaszcza technologii ekranowej, nieodpowiedniej dla młodego wieku, z całą tą jarzącą się wszechobecnością - na mózgi całego pokolenia. Badania przeprowadzone metodą neuroobrazowania dowodzą, że stymulujące jarzące się ekrany są tak samo dopaminergiczne (aktywujące dopaminę) dla ośrodka przyjemności w mózgu jak seks. Rosnąca liczba badań klinicznych koreluje technologię ekranu z takimi zaburzeniami jak ADHD, uzależnienia, niepokoje, depresja, wzmożona agresja, a nawet psychoza. Co jednak szokuje najbardziej, najświeższe badania przeprowadzone metodą neuroobrazowania nie pozostawiają wątpliwości, że nadmierne obcowanie z ekranem może neurologicznie uszkodzić rozwijający się mózg młodej osoby tak samo jak uzależnienie od kokainy.Kardaras zanurza się w socjologiczne, psychologiczne, kulturowe i ekonomiczne czynniki związane z globalną epidemią technologiczną, mając na celu zbadanie wpływu całej naszej wspaniałej, lśniącej nowej technologii na dzieci.
UWAGI:
Bibliografia na stronach [319]-325.
DOSTĘPNOŚĆ:
Została wypożyczona Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
WYPOŻYCZYŁ:
Nr karty: 619496 od dnia:2024-02-22 Przetrzymana, termin minął: 2024-03-25
Witajcie ponownie w EverRealm - w świecie gry, w którym zgrana paczka przyjaciół zamierza zdobyć podwodną świątynię! Gdy ich plany krzyżują rówieśnicy lubiący znęcać się nad innymi (zarówno w grze, jak i w świecie rzeczywistym), Evan, Tyler, Tobi, Candace i Grace są zmuszeni znaleźć sposób, by poradzić sobie w trudnej sytuacji.
Zaatakowani przez piratów nieoczekiwanie stają w obliczu jeszcze poważniejszego zagrożenia, wszyscy zdają sobie jednak sprawę z tego, że aby osiągnąć swój cel, muszą sobie zaufać i nauczyć się współpracować.
UWAGI:
Oznaczenia odpowiedzialności: scenariusz Sfé R. Monster ; rysunki i okładka Sarah Graley ; kolory Stef Purenins ; [przekład z języka angielskiego: Anna Hikiert-Bereza].
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
W tym tomie przeczytasz historie historie o wiedźmie i rozbójniku - zajadłych wrogach, którzy znajdują wspólny język - o bezdusznej grieferce, której przyszło zapłacić za swoje czyny, a także o śwince, której bardzo zależało, żeby zdobyć pewną marchewkę. Te ekscytujące historie przeniosą małych czytelników do świata Minecrafta i ujawnią wiele jego tajemnic! Razem z postaciami fani popularnej gry będą odkrywać najodleglejsze zakątki Świata Podstawowego!
UWAGI:
Oznaczenia odpowiedzialności: [projekt Keith Wood ; przekład z języka angielskiego: Anna Hikiert-Bereza].
DOSTĘPNOŚĆ:
Została wypożyczona Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
WYPOŻYCZYŁ:
Nr karty: 616829 od dnia:2023-10-11 Przetrzymana, termin minął: 2023-11-10
Zanim nastał Ołowiany świt. Misza porzuca warszawski apartament i wyrusza w nieznane. Poprzez ulice Mińska i zaułki Brahinatrafia do samej Zony, gdzie po raz pierwszy styka się z tajemnicami, które będą prześladować go przezcałe późniejsze życie.
Doskonały popis możliwości pisarskich osadzony w realiach kultowej gry S.T.A.L.K.E.R. Powrót do przeszłości i przedstalkerskiego życia Miszy.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
Sztywny jest bandytą, chociaż sam za takiego się nie uważa.
Ostatnio ma zdrowo pod górę. Trzeba zebrać kupę szmalu albo do piachu. W świecie gangsterki nie łamie się obietnic bezkarnie.
Wyprawy do Zony służą napchaniu kieszeni, żeby mieć hajs na coraz bardziej odjechane przyjemności.
A to, że czasem wejdzie się we trzech, a wyjdzie samemu... No cóż, gówno chodzi po ludziach.
Może to złe decyzje, a może za bardzo wyrywna ręka, dość, że każdy chce Sztywnego zabić, a i on nie pozostaje dłużny, więc trup ściele się gęsto. Niestety, z dnia na dzień stalker zdaje się zmierzać dziarskim krokiem do grobu wykopanego gdzieś na wysypisku. Pistolet w garści jest, desperacja też, no to do dzieła, czas kogoś rozwalić.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni